Αρχική Σελίδα 
 Η εταιρεία 
 Επιστημονικές
Εκδηλώσεις ΕΕΜΜΟ 
 Ιατρική Εκπαίδευση 
 Προσεχή
συνέδρια - εκδηλώσεις 
 Πληροφορίες
για ασθενείς 
 Χρήσιμοι σύνδεσμοι
(links) 
 On line
περιοδικά 
 Επικοινωνία 




Εισαγωγή χρήστη
Remember me on this computer
  Forgot your password?
  Register


Εγγραφή στο ενημερωτικό της εταιρίας
Modify subscription
(συμπληρώστε το email σας)



Home / Πληροφορίες για ασθενείς

Αν έχετε ήδη υποστεί ένα κάταγμα λόγω της οστεοπόρωσης, ίσως να παρουσιάζετε λειτουργικές δυσκολίες στην εργασία σας, το σπίτι ή στις δραστηριότητες του ελεύθερου χρόνου σας. Μπορεί να σας είναι δύσκολο να κάνετε καθημερινές δραστηριότητες όπως πχ να κουβαλάτε τα ψώνια σας, να σκουπίζετε, να αλλάζετε τα σκεπάσματα ή να μαγειρεύετε. Στην δουλεία σας μπορεί πλέον να σας προκαλεί το να κάθεστε σε ένα γραφείο μπροστά στον υπολογιστή σας για πολλές ώρες. Στον ελεύθερο χρόνο σας μπορεί να μην επιδίδεστε στα αγαπημένα σας σπορ με τις ίδιες επιδόσεις ή ακόμα και να δυσκολεύεστε αρχίζετε μία αθλητική δραστηριότητα.

Οι περιορισμοί αυτοί απειλούν δύο πολύ σημαντικά συστατικά της ποιότητας ζωής : την αυτονομία σας και την αυτοπεποίθησή σας.

Πολλοί ασθενείς καταλαβαίνουν ότι είναι πιο εύκολο για αυτούς να εκτελούν τις δραστηριότητες τους, χωρίζοντας τες σε μικρότερα τμήματα, τόσο χρονικά όσο και δυναμικά, ώστε να κάνουν διαλλείματα ενδιάμεσα που τους επιτρέπουν να ξεκουράζονται και να ανακτούν τις δυνάμεις τους ενώ ταυτόχρονα ελαχιστοποιούν το άλγος. Για παράδειγμα κάθε μισή ώρα για 5 λεπτά σταματούν για να χαλαρώσουν τους μυς τους και να επαναφέρουν το σώμα τους στη σωστή θέση, κάνοντας ασκήσεις διατάσεων.

Αλλά και όταν εκτελείτε κάποιες ενέργειες , όπως πχ η άρση βάρους θα πρέπει να έχετε στο μυαλό σας να μην καταπονείτε τη σπονδυλική σας στήλη και τους μυς σας. Αποφύγετε τις υπερβολικές κινήσεις στροφής και έκτασης. Όταν σκύβετε για να σηκώσετε βάρος λυγίστε τα γόνατα και όχι τη μέση σας. Αν το βάρος που θέλετε να σηκώσετε είναι μεγάλο, μη διστάσετε να ζητήσετε βοήθεια από έναν συνάδελφό σας. Πολλά άτομα επίσης βρίσκουν μεγαλύτερη ευκολία α να χρησιμοποιούν ένα σακίδιο πλάτης στις μετακινήσεις τους, ώστε να κατανέμουν καλύτερα το βάρος σε όλη την έκταση της σπονδυλικής στήλης.

Θυμηθείτε ότι δεν ακολουθούν όλοι την ίδια στρατηγική για να βελτιώσουν την καθημερινότητά τους. Ότι σας βολεύει και δεν σας ενοχλεί ίσως είναι το καλύτερο για σας, ακόμα και αν φαίνεται ενοχλητικό σε άλλους.

Όσον αφορά στις αθλητικές δραστηριότητες, είναι αλήθεια ότι ίσως χρειαστεί να εγκαταλείψετε κάποια από τα αγαπημένα σας σπoρ, όπως το τένις και τα αθλήματα επαφής (πχ μπάσκετ, το ποδόσφαιρο). Επίσης, τα αθλήματα με συχνές στροφικές κινήσεις είναι καλό να τα αποφεύγετε όπως το γκολφ και το μπόουλινγκ. Αυτά τα αθλήματα είναι επικίνδυνα για την εύθραυστη σπονδυλική σας στήλη. Μερικές δραστηριότητες μπορείτε να τις συνεχίσετε με προσοχή, όπως το τζόκινγκ, ενώ άλλες θα χρειαστεί να τις τροποποιήσετε ελαφρώς, όπως ο χορός, η κηπουρική, η γιόγκα, με απώτερο σκοπό φυσικά να τις απολαμβάνετε χωρίς να εκτίθεται τον εαυτό σας σε κίνδυνο κατάγματος.

Εναλλακτικά μπορείτε να δοκιμάσετε και δραστηριότητες οι οποίες βοηθούν στην καλύτερη ισορροπία και με αυτόν τον τρόπο να μειώσετε τον κίνδυνο των πτώσεων. Πολύ δημοφιλές τα τελευταία χρόνια στον δυτικό κόσμο φαίνεται ότι γίνεται μία ασιατική μορφή άθλησης, το Tai Chi. Είναι ένας εύκολος τρόπος να βελτιώσετε την ισορροπία σας, ενώ ταυτόχρονα αναζωογονείτε το σώμα και το πνεύμα χαλαρώνοντας.





INTEROPTICS S.A.
Powered by INTEROPTICS S.A.
Copyright © 2011
ΕΕΜΜΟ
Διεύθυνση: Θράκης 2, 151 24, Μαρούσι, Τηλ/Fax: 210 6128606, e-mail: eemmo@otenet.gr