Αρχική Σελίδα 
 Η εταιρεία 
 Επιστημονικές
Εκδηλώσεις ΕΕΜΜΟ 
 Ιατρική Εκπαίδευση 
 Προσεχή
συνέδρια - εκδηλώσεις 
 Πληροφορίες
για ασθενείς 
 Χρήσιμοι σύνδεσμοι
(links) 
 On line
περιοδικά 
 Επικοινωνία 




Εισαγωγή χρήστη
Remember me on this computer
  Forgot your password?
  Register


Εγγραφή στο ενημερωτικό της εταιρίας
Modify subscription
(συμπληρώστε το email σας)



Home / Πληροφορίες για ασθενείς

Όταν ένα άτομο αναπτύσσει κύφωση στην σπονδυλική στήλη, η πλάτη του κυρτώνεται εμφανώς προς τα εμπρός. Η ράχη του γίνεται άκαμπτη και είναι δύσκολο να ισιώσει. Όταν κάποιος σκύβει μπροστά το πρόσθιο μέρος της σπονδυλικής του στήλης συμπιέζεται περισσότερο, με αποτέλεσμα η πιθανότητα για κάταγμα να πολλαπλασιάζεται. Αντιθέτως, η έκταση της σπονδυλικής στήλης (κίνηση κεφαλής και ράχης προς τα πίσω) ελαττώνει την πιθανότητα κατάγματος, καθώς οι σπόνδυλοι απομακρύνονται μεταξύ τους.

Ο ασθενής που πάσχει από οστεοπόρωση και παρουσιάζει κύφωση, μπορεί να χαλαρώνει τους μύες που στηρίζουν την ανώτερη σπονδυλική στήλη, κάνοντας ελαφρές εκτάσεις της ράχης του προς τα πίσω. Αυτό βοηθάει αφενός στην μείωση του άλγους από την συνεχή σύσπαση των μυών, αφετέρου δημιουργεί χώρο μεταξύ των σπονδύλων και τους βοηθάει να πάρουν μια «ανάσα» από την αδιάκοπη εργασία τους που είναι η στήριξη της κεφαλής και του θώρακα.

Δοκιμάστε να κάνετε τις παρακάτω ασκήσεις για να διατηρήσετε την σπονδυλική σας στήλη πιο ευλύγιστη και εύκαμπτη. Θα σας βοηθήσουν να κρατάτε τη ράχη σας πιο ίσια και σταθερή. Επίσης, οι ασκήσεις αυτές ενδυναμώνουν και τα οστά σας

Πιέσεις κεφαλής

Σκοπός:

  • Να μειώσετε την τάση των μυών του τραχήλου και της άνω ράχης και να χαλαρώσετε τις δομές της σπονδυλικής στήλης.
  • Να ευθυγραμμίσετε την σπονδυλική στήλη και να επιστρέψει η φυσιολογική καμπυλότητα σε αυχενική και ανώτερη θωρακική μοίρα.

Οδηγίες:

  • Καθίστε σε μία καρέκλα και στηρίξτε την κατώτερη πλάτη και τη μέση σας στην πλάτη της καρέκλας.
  • Μετακινήστε το κεφάλι σας ίσιο (κοιτώντας εμπρός), όσο το δυνατό πιο πίσω.
  • Θυμηθείτε να κρατάτε το πηγούνι σας στο οριζόντιο επίπεδο και το βλέμμα σας ίσια μπροστά. Μην κλίνετε το κεφάλι σας σε καμία κατεύθυνση από το επίπεδο αυτό.
  • Κρατήστε το κεφάλι σας σε αυτή τη θέση για 3 με 4 δευτερόλεπτα.
  • Στη συνέχεια χαλαρώστε στην αρχική σας θέση για 2-3 δευτερόλεπτα
  • Επαναλάβατε 5 τουλάχιστον φορές.
  • Κάντε την ίδια άσκηση πολλές φορές στη διάρκεια της ημέρας.

Εκτάσεις σώματος σε όρθια θέση

Σκοπός:

  • Να διατείνετε την σπονδυλική στήλη και τους μυς που τη στηρίζουν, ώστε να βελτιώσετε την κινητικότητα και την ευλυγισία.

Οδηγίες:

  • Σταθείτε όρθιοι με τα πόδια στο άνοιγμα των ώμων. Ακουμπήστε τους γλουτούς σας σε ένα σταθερό πάγκο ή τραπέζι.
  • Βάλτε τα χέρια σας στη μέση. Προσπαθήστε να φέρετε της ωμοπλάτες σας κοντά, σας να θέλατε να κλείσετε κάτι μεταξύ τους. Τώρα κλίνετε την πλάτη σας προς τα πίσω ελαφρά, χωρίς να κάνετε υπερβολική έκταση.
  • Το κεφάλι σας θα πρέπει να παραμείνει σε μία ουδέτερη θέση, ώστε το πηγούνι σας να παραμείνει σε οριζόντιο επίπεδο και τα μάτια σας να βλέπουν ίσια μπροστά.
  • Μετρήστε αργά μέχρι το πέντε.
  • Τώρα χαλαρώστε στην αρχική θέση.
  • Επαναλάβατε την άσκηση 5 φορές.
  • Κάντε την άσκηση πολλές φορές στη διάρκεια της ημέρας.




INTEROPTICS S.A.
Powered by INTEROPTICS S.A.
Copyright © 2011
ΕΕΜΜΟ
Διεύθυνση: Θράκης 2, 151 24, Μαρούσι, Τηλ/Fax: 210 6128606, e-mail: eemmo@otenet.gr